wtorek, 2 lutego 2010

Tort królewski



Po długiej nieobecności postanowiłam zamieścić przepis na jeden z najlepszych tortów, jakie jadłam. Tort jest całkowicie moim dziełem, nie korzystałam z żadnego przepisu.  Nadałam mu nazwę królewski bo na pewno każdemu by przypadł do gustu, nie jest za słodki pomimo znajdującej się w środku bezy. Nie wymaga dużo pracy a jego smak jest powalający. Karmelowe ozdoby dodają mu szyku i walorów smakowych.

Na biszkopt (forma 24cm)

4 jajka

1 szklanka mąki

1/2 szklanki cukru oraz 1 łyżka cukru waniliowego

1 łyżeczka cukru waniliowego

1 łyżeczka proszku do pieczenia

4 łyżki oleju

 

Masa krówkowa:

Gotowy krem , ja użyłam 1/2 opakowania Kremu do ciast o smaku krówka Delecty.

Masa na wierzch:

1 opakowanie Śnieżki,

1,5 łyżeczki żelatyny.

Dodatkowo jeden płat ciasta bezowego, może być kupiony, ale można też zrobić samemu.

Biszkopt

1. Ubijamy pianę z białek, następnie dodajemy cukier i cukier waniliowy i miksujemy aż masa będzie lśniąca.

2. Dodajemy po jednym żółtku i miksujemy.

3. Dodajemy przesianą mąkę z proszkiem, mieszamy łyżka nie mikserem, bo masa opadnie.

4. Na koniec wlewamy olej.

Piec 20-30 minut lub do suchego patyczka w 180 stopniach.

Spód bezowy:

4 białka,

4 łyżki cukru (może być więcej, ja nie lubię takiego słodkiego),

1 łyżka mąki,

1 szklanka wiórków kokosowych,

łyżeczka octu (opcjonalnie).

1. Ubić pianę z białek z cukrem, aż masa bedze lśniąca i bez grudek cukru.

2. Dodać mąkę oraz ocet z wiórkami. W zależności od ilości piany można dodać więcej lub mniej wiórków. Masa powinna być dość gęsta.

3. Piec aż do zrumienienia w 150 stopniach. 

Przygotować krem "krówka" jak na opakowaniu. Opcjonalnie mozna dodać do kremu pokrojone orzechy. Ja dodałam jeszcze pokruszony karmel.

Ubić Śnieżkę zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Dodać rozpuszczona w gorącej wodzie(około 1/3 szklanki) a następnie schłodzoną żelatynę.

Ozdoby karmelowe:

4 łyżki cukru,

1 łyżka wody.

Wsypać cukier i wlać wodę do garnka lub na patelnie i czekać aż cukier się rozpuści i będzie miał łady złoty kolor. Nie mieszać, bo cukier się skrystalizuje. Wylać karmel na papier do pieczenia, jak zastygnie połamać.

Biszkopt można nasączyć na przykład kawą lub alkoholem. Na biszkopt wyłożyć krem krówka, następnie bezowy placek na koniec posmarować śnieżką z żelatyną. Można udekorować, ja zrobiłam dekoracje z karmelu oraz posiekanych orzechów włoskich.

Smacznego


 


3 komentarze: